Woda perfumowana "Amber Elixir Oriflame"



Marka
: Oriflame
Pełna nazwa: Amber Elixir
Pojemność: 50ml
Konsystencja: płynna
Opakowanie: buteleczka z atomizerem


Skład

Alcohol denat., Aqua, Parfum, Limonene, Linalool, Butylphenyl Methylpropional, Butyl Methoxydibenzoelmethane, Alpha-Isomethyl Ionone, Coumarin, Citral Citronellol, Geraniol CITRAL, Phenoxyethanol, CI 47005, CI 16035, CI 42090
 

Moje wnioski

Skusiłam się na tę wodę toaletową, gdyż spodobał mi się zapach prezentowany w katalogu Oriflame. Podstawą tego orientalnego zapachu jest piżmo, bursztyn i drzewo sandałowe. W nucie głowy mamy winogrono, czarną porzeczkę i mandarynkę, natomiast w nucie serca znajdziemy heliotrop, piwonię i migdały.
Lubię słodkie zapachy i te z nutą orientu również. Nie przepadam za to za cytrusowymi. Dlatego mój wybór padł na Amber Elixir. I  o ile w katalogu zapach wydawał się ładny, o tyle w rzeczywistości średnio przypadł mi do gustu. Nie jest zły, ale też nie jest piękny. Chwilami mam nawet wrażenie, że wręcz mi on śmierdzi. I tak właśnie z nim jest: z początku jest mocno średni, słodko-gorzki, z czasem staje się on ciut lepszy, ale to ciągle nie jest "To coś". Oj  długo przyzwyczajałam się do tego zapachu. Oczywiście jest to moje subiektywne zdanie. Mnie się może średnio podobać, natomiast inna kobieta może się w nim zakochać.
 

Oceny (1-5)

Zapach: ✶✶✶ (nawet coś pomiędzy 2,5, a 3 gwiazdki)
Skład: ✶
Ogólne wrażenie: ✶✶
 
 
Omówienie składników
 
A
 
Alcohol denat.Alkohol. Ma właściwości wysuszające, odkażające, chłodzące, przeciwzapalne i odtłuszczające. Jest rozpuszczalnikiem wszelkich substancji zapachowych i środkiem konserwującym.

Alpha-Isomethyl Ionone - 3-metylo-4-(2,6,6-trimetylo-2-cykloheksen-1-ylo)-3-buten-2-on. Składnik kompozycji zapachowej, która dodawana jest do kosmetyku. Obecność substancji musi być uwzględniona w wykazie składników (INCI), gdy jej stężenie przekracza 0,001 % w produkcie niespłukiwanym, 0,01 % w produkcie spłukiwalnym. W wyższym stężeniu może powodować alergie.

B

Butyl Methoxydibenzoelmethane -
Avobenzone. Absorbuje promieniowanie UV, dzięki czemu chroni kosmetyk przed pogarszaniem się jego jakości pod wpływem światła. Może być potencjalnym alergenem.

Butylphenyl Methylpropional – Lilial. Substancja ta jest składnikiem kompozycji zapachowych o kwiatowym aromacie. W składzie INCI obecność substancji musi być uwzględniona, gdy jej stężenie przekracza: 0,001 % w produkcie niespłukiwanym, albo 0,01 % w produkcie spłukiwanym. Może być potencjalnym alergenem.
 
C

CI 16035 - barwnik kosmetyczny. Nadaje czerwony kolor kosmetykom.

CI 42090 - barwnik kosmetyczny. Substancja barwiąca w nieutleniających produktach do farbowania włosów. Nadaje niebieski kolor.

CI 47005 - barwnik kosmetyczny. Nadaje żółty kolor kosmetykom.

Citral CitronellolCytral Cytronellol. Składnik kompozycji zapachowych, umieszczony na liście potencjalnych alergenów.

CoumarinKumaryna. substancja ta jest składnikiem kompozycji zapachowych. Maskuje lub usuwa podstawowy zapach produktu. Może wywoływać alergie.

G

Geraniol CITRAL -
Geraniol. Składnik kompozycji zapachowej. Imituje zapach pelargonii. Może być potencjalnym alergenem.

L

LimoneneLimonen. Składnik kompozycji zapachowej, która dodawana jest do kosmetyku. W wyższym stężeniu może powodować alergie. Obecność substancji musi być uwzględniona w wykazie składników (INCI), gdy jej stężenie przekracza 0,001 % w produkcie niespłukiwanym. Jest alergenem.

LinaloolLinalol. Substancja roślinna. Składnik kompozycji zapachowej, który dodawany jest do kosmetyku. Obecność substancji musi być uwzględniona w wykazie składników (INCI), gdy jej stężenie przekracza 0,001 % w produkcie niespłukiwanym oraz 0,01% w kosmetykach spłukiwanych. W wyższym stężeniu powoduje alergie.

P

Parfum - składnik kompozycji zapachowej, który jest mieszaniną naturalnych lub syntetycznych substancji zapachowych nadających zapach kosmetykowi.

Phenoxyethanol - Fenoksyetanol. Konserwant, który działa na zahamowanie rozwoju mikroorganizmów w kosmetyku, dzięki czemu zapewnia mu również określoną stabilność mikrobiologiczną. Związek ten utrzymuje wyrób kosmetyczny w stanie pozbawionym zanieczyszczeń, nie tylko podczas ich wytwarzania i pakowania, ale również podczas całego okresu ich stosowania.

Komentarze

  1. Miałam kiedyś ten zapach, ale tej chemii między nami zabrakło. Zużyłam i zapomniałam.
    Jeśli chodzi o Avon i Oriflame niestety bardzo często, to co wąchamy na kartce w katalogu, nie odpowiada rzeczywistości. Od dawna kupuję u konsultantek próbki i dopiero potem kupuję zapachy. Dzięki temu uniknęłam już wielu rozczarowań

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem tego zapachu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również jestem bardzo ciekawa zapachu tej wody perfumowanej :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. dawno nie miałam nic z oriflame ale zawsze mieli piękne zapachy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie podobają mi się te perfumy. Według mnie one po prostu śmierdzą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ten zapach akurat bardzo lubię. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty